Sabtu, 11 Ogos 2012

Perfect World International

   Salam pada pembaca laman blog aku yang tak seberapa hebat nie. Hari nie aku nak tunjukkan korang apa yang aku buat selama aku tak menulis blog nie..

   
   Korang penah tak dengar nama permainan nie??? nie la Perfect World International yang sampai buat aku tak menulis lama kat blog aku nie hehe. Nie salah satu permainan online yang ada kat dalam malaysia nie..dan kalau korang nak tau game nie orang Malaysia gak yang mereka cipta (^_^)
   Kat dalam game nie mmg macam2 bangsa dah keturunan ko boleh jumpa. Dari pelbagai negara sampai la negara kita pon ada main game nie. 


   Nie la Charector aku masa mula2 main sampai skg nie..dia nie jenis dari golongan EarthGuard yang mana dia nie kira dari golongan dewa..kira macam bunian la kalau dalam dunia kita nie. Earthguard nie plak ada 2 jenis,yang nie jenis Seeker. Mempunyai corak serangan jarak dekat dan sederhana jauh yang membenarkan seeker nie menjadi Tanker (serang paling depan) atau DD (Damage Dealer) pada setiap pasukan. Senang cakap seeker nie leh serang dekat dengan jauh la..kalau budak baru belajar boleh la pakai nie kalau 50/50 takut nak serang dekat.

   Seeker nie kalau dalam level2 tanker,dia nie jatuh nombor 2 la..sebab ada satu lagi Charector yg paling kuat jarak dekat. Nama dia Barbarian. Dengar nama pon dah tau dia nie mmg kuat macamana kan..dia nie kepala binatang dalam setiap kejadian dia. Ada yg kepala harimau,ada kepala panda haha..tapi kuat dia adoiiii..sakit kalau kena hehe..
   Tapi kita lupakan Barbarian nie sebab aku nak citakan pasal Seeker dulu hehe. Dalam game nie, setiap Charr kita ada Power yang tersendiri..mcm seeker nie dia ada power yg unik sikit dari yg lain. Seeker ada kelebihan AOE skill yang mana AOE nie kalau dia serang pada satu serangan sahaja boleh buat semua yang ada dalam range terkena serangan tu..kalau lagi ramai ada kat situ lagi sakit la kena. Pernah satu kejadian tu,aku dah boss2 aku gi la lawan Boss Dalam Gua 51 (kod nie kalau korang main nanti tau la hehe)..Nama Boss tu Wyvern. Dia nie ada Aoe Skill..sekali dia hentak semua mati dengan Boss2 aku skali mati..aku jadi pelik..???...kenapa nie???apa dah jadi??? Dari situ la aku belajar apa itu AOE skill.dan Seeker nie pon ada Aoe skill macam Boss yang aku ckp nie..tu la menjadi kelebihan dia selaku Seeker hehe..

   Dah habis pasal Aoe skill..nie nak korang tgk la serba sedikit pasal game nie..aku bagi dengan gambar2 skali supaya korag leh tgk macamana Grafik line dia...penggemar game mmg gila benda2 nie..gambo tak cantik sapa nak main kan hehehe..










2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

best la katun game ni~

nak main jugak tapi kalau tak dapat main tgk gambar je dah cukup la

-akudaksengal-

Unknown berkata...

ajar aku cam ane nak main...